dijous, 4 de març del 2010

Entrescar Paraules i Paisatges.



El que més m'atrapa d'en Josep Pla és la seva magistral capacitat descriptiva, tan senzilla i planera com completa i rica, et fa sentir com un espectador present en allò que relata, fins i tot... en allò que no es veu però que és viu en l'ànima de les persones o a l'atmosfera de les coses, ni estalvia ni abusa a l'hora d'adjectivar-ho tot. Sap entrescar les paraules.

Llegir en Pla, és com entrescar-se en l’atmosfera i l’ànima dels paisatges.







7 comentaris:

Assumpta ha dit...

Ui quan la Elureta vegi aquestes fotos!! :-))

Són totes precioses, fan estimar la natura (encara que en siguis tan desconeixedora com jo)... Admirar, com deies a l'anterior escrit :-)

De totes, em quedo amb la quarta, eh? ;-)) M'agradaria tant poder-ho veure "en directe"!!... però serà en una altre vida :-)

Vaig a escoltar la teva música amb calma... ;-)

neus ha dit...

Aquest post fa venir pell de gallina i llàgrimes als ulls... és preciós!

I les fotos, com em coneix l'Assumpta!, són espaterrants. Molts emocionants, precioses i emocionants per ser més exactes.

I digue'm admirat Àlex, la preciositat que està volant a segona foto, era un trencalós?

Gràcies ;*)

Alex. ha dit...

Assumpta, a mi la quarta em va fer badar com cap altre!!!

Elur, no sé quin ocell era, com tampoc sé quin ocell és el de la tercera foto... a la dreta del tot i just a tocar del núvol.

Petons!!

neus ha dit...

pels coneixements que tinc, pocs tot sigui dit, tant l'un com l'altre només poden ser o trencalós o voltor. Al de la tercera foto no l'havia vist!

Anònim ha dit...

Són totes precioses, fan estimar la natura (encara que en siguis tan desconeixedora com jo)... Admirar, com deies a l'anterior escrit :-)
legal steroids
salvia divinorum purchase

yeu_yeu ha dit...

cute girls clothes

Tattoo EyebrowsWhen envisioning the shape of the cosmos, the Egyptians saw the earth as a flat expanse of land, personified by the god Geb, over which arched the sky goddess Nut. The two were separated by Shu, the god of air. Beneath the earth lay a parallel underworld and undersky, and beyond the skies lay the infinite expanse of Nu, the chaos that had existed before creation.

apple ha dit...

estetica y belleza las rozas

guitar tabsM'agradaria posar-me un vestit de tirant ample, amb faldilla de molt vol i llarga fins quasi els turmells, sabata de taló alt... i ballar aquesta cançó en un saló molt ampli... i donar voltes i voltes :-)

I si no puc ballar... també em conformo amb cantar-la, davant d'un micro antic, amb un pentinat com l'Ella Fitgerald ;-)

Quines fotos, Alex! Quines fotos!! :-))

T'anomeno Cavaller Català de Tots els Pilates Pirinencs i altres Zones Nevades del Món.