dimarts, 22 de desembre del 2009

Mele Kalikimaka.



"Quan era xic, lo meu pare me preguntave: què t’estimes més, set forats al cap o un tou d’abelles al cul? A jo les abelles sempre m’han fet por per les fiblades, però la mel è molt bona. Així que avui, ajudat pel mosset, hai Aubert lo tou de la Farratgeta, hi hai fet fum amb bobina seca i amb la cara ben tapada hai anat traient les bresques més plenes posant-les dins d’una farrada. Amb tot i amb açò, n’hai deixat una bona reserva, perqué la tardor s’atanse i sense res per menjar, les bestioles se morirín ben aviat. La gent ja ho diu: no es pot matar tot lo que è gras!"

Nant-li’n Fotent i Nant-li’n Refotent.
Dietari d’un pages del Pallars. Any 1919.
Antoni Xavier Barbal Espot.
Garsineu Edicions. Tremp 2008.


5 comentaris:

neus ha dit...

jajajajajaja el vídeo és divertidíssim! vaia currada!

la foto és... taaaaaan repreciosa! però tant!!!!
I el diari del pagès, una joia.

Molt bon Nadal Àlex.
Petons a cabassats!

òscar ha dit...

Mira que ets gran, Àlex: grandiós!!!

Em poso dempeus, casco al tió tot el que calgui cascar-lo perquè tinguis una any "aspactaculá" i unes festes amb el mateix adjectiu.

I, com no, una abraçada teletubbera d'aquelles intenses i fortes. D'amic.

Carme R. ha dit...

Bonissim i molt ben currat, et felicito!! Bones festes!!!

Assumpta ha dit...

Mele Kalikimaka is Hawaii's way
To say Merry Christmas to youuuuuu :-))

Alex!!! has quedat molt bé amb les perruques rosses!! jeje ;-))

Doncs bé, MELE KALIKIMAKA EVERYBODY!! :-))

Alex. ha dit...

Elur, el YouTube és genial!!
...paneres de petons!

Òscar, no voldria ser el Tió que rebés els teus cops.
...si us plau, clonem òscars!!!

Carme, gràcies i Bon Nadal!

Assumpta, com m'agradaria fer YouTubes... quasevol dia m'hi poso!